چاپ کتاب روش‌های انتقال و اکتساب فناوری

پژوهشگران پژوهشکده مطالعات فناوری موفق به تدوین کتاب "روش‌های انتقال و اکتساب فناوری" شدند. این  کتاب که دومین کتاب از مجموعه  "کتب فاخر" سیاستگذاری و مدیریت فناوری و نوآوری می‌باشد توسط انتشارات مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منتشر گردید.

کتاب "روش‌های انتقال و اکتساب فناوری"با هدف ارائه یک دسته‌بندی و تبیین نوین و متناسب با شرایط روز از مباحث مطرح در ادبیات حوزه انتقال و اکتساب فناوری تالیف گردیده است. در کنار دیدگاه‌های جدیدی که در کتاب حاضر در خصوص نظریه‌ها و سازوکارهای مرتبط با موضوع انتقال و اکتساب فناوری ارایه شده -که مقداری با درک رایج از آنها در جامعه به ویژه در عرصه صنعت متفاوت است- سعی گردیده با ارایه موردکاوی‎‌های متعدد از بنگاه‌های ایرانی و خارجی، درک بهتری از مفاهیم نظری و آکادمیک مرتبط ایجاد شود.

کتاب پیش‌رو از نظر مخاطب در گام اول می‌تواند به عنوان یک محتوای آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط با مطالعات فناوری از قبیل؛ مدیریت فناوری، سیاست‌گذاری علم و فناوری، آینده‌نگاری، کارآفرینی و مدیریت کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. همچنین صاحبان و مدیران شرکت‌های صنعتی و نیز مدیران شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان می‌توانند نکات مفیدی را به عنوان راهنمای عملیِ بنگاه‌های خود در زمینه راهبرد‌های کسب و کار و فناوری در این کتاب بیابند.

این کتاب در قالب یک فصل مقدماتی، چهار فصل اصلی و یک فصل جمع‌بندی تنظیم گردیده است. در فصل اول رویکرد کلی نویسندگان کتاب حاضر نسبت به مفاهیم انتقال، اکتساب و همکاری‌های فناوری تبیین شده است. در فصل دوم کتاب، نظریه‌های پایه و مدل‌های مختلف دسته‌بندی روش‌های انتقال و همکاری فناوری معرفی شده و عوامل موثر در انتخاب روش‌ مناسب انتقال و اکتساب فناوری توسط بنگاه‌ها مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه، سازوکارها و روش‌های رسمی انتقال فناوری (فصل سوم)، روش‌های رسمی همکاری فناورانه بین بنگاه‌ها (فصل چهارم) و روش‌های غیررسمی شناسایی و بهره‌برداری از فناوری‌های بیرونی برای تکمیل ظرفیت‌های فناورانه داخلی (فصل پنجم) مورد بررسی قرار گرفته است. فصل آخر نیز به جمع‌بندی مباحث مطرح شده در کتاب اختصاص یافته است.

کتاب روش‌های انتقال و اکتساب فناوری توسط دکتر رضا اسدی‌فرد، آرمان خالدی و مریم نوذری تدوین شده است.

علاقمندان میتوانند جهت خرید این کتاب از طریق شماره واتس آپ ۰۹۹۲۹۷۷۲۴۹۲  با ذکر مشخصات کتاب،نام و نام خانوادگی،کدملی یا شناسه ملی(اشخاص حقوقی) کدپستی،شماره تلفن و آدرس، سفارش خود را ثبت کنند و یا با شماره ۸۸۰۳۶۱۴۴  داخلی های ۱۴۷ و ۳۲۲ آقایان میری و ملکی تماس حاصل نمایند.